lägenhetsletandet fortsätter

Okej, idag har jag haft jätteont i magen hela dagen så jag kunde inte gå och jobba. Dåligt eftersom jag behöver pengarna men ändå skönt för jag jobbar stängning hela veckan vilket innebär att jag inte kommer hem förrän tidigast 1 på natten varje dag. Vilket är väldigt segt. dessutom orka man inte göra något dagen efter för man är alldeles för trött..

Men nog om det..Som alla vet letar Philip och jag febrilt efter en lägenhet i staden eftersom jag vill flytta hemifrån jättemycket nu. Känner mig lite för gammal för att passa mattiden klockan 6, berätta för alla var jag ska gå osv osv osv. Vi har letat utan större fynd. Finns rätt många fina på stångåstaden men där är det kösystem och vi har typ 17 poäng medan alla andra har typ 2000. så där lär vi inte få nått. Mammas kompis jobbar på riksbyggen så där kan vi få gå före i kön om hon hittar något till oss. Det känns bra.

Men till saken. Idag när jag i min ensamhet tänkte kolla blocket efter lägenheter, ja, det finns faktiskt många där. Vad hittar jag inte för rubrik. Fin tvåa - en riktig pärla. Upplagd idag dessutom. Helt nyrenoverad. Belägen i T1, drabantgatan för att vara exakt. Nackdelen är att den kostar 5700 i månaden. Dock om elen ingår går det alldeles utmärkt. Så imorgon ska vi ringa till henne och säga att vi är jätte jätte jätte intresserade och hoppas att ingen annan har ringt än.

Hittade två andra också som vi kan ringa på men jag hoppas stenhårt på den i T1.

Philip och jag ska baka julgodis imorgon. Det känns lite knäppt. Det känns som det är hellångt kvar till jul men det är liksom bara 4 veckor. Visserligen har jag köpt alla mina klappar. Det saknas fin inslagning och fina etiketter som jag förövrigt har kommit på en superbra idé till. Kan inte avslöja för då blir det ingen överraskning till Philip men det är i alla fall en brilliant idé.

Nu ska jag gå och se på Gilmore Girls. Har snart sett klart säsong 5. Så går det när man inte har något att göra om dagarna.

PUSS och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0