det kallas att tänka med pannbenet.

Precis som när man lär sig att köra bil. Så är det att få kassautbildning på McDonald's! Det sammanfattar hur jag känner mig just nu. Helt slut. För nu när jag kan köra bil och jag kan steka burgare behöver jag ju inte tänka på tekniken eller hur man gör nått. Precis som med bilkörning. Det är verkligen samma känsla efteråt. Jag är helt slut. Och då stod jag bara i kassan i en timme och hade Tomas bredvid mig som stödpinne. Men det gick bra. Han tyckte jag var duktig. Däremot har jag paniken inför i morgon då jag ska stå i kassan hela dagen dvs 7 timmar. Men det kanske är bra för att då lär man sig ju fort. Tyvärr så är det en fredag och det kommer vara mycket folk. Men det blir nog bra. Johanna, vår restaurangchef sa att det bara var att skrika om jag fick paniken och behövde hjälp. Så jag kommer väl lägga mig på golvet i fosterställning och vråla hjälp mig!!!

Philip och jag har bokat vår första tvättid idag. Det var faktiskt lite kuligt. Dessutom välbehövligt. Vår tvättkorg är mer än överfull och jag har slut på strumpor. Så med andra ord..vi ska ägna hela söndagkvällen åt att tvätta. Nu har vi precis ätit våfflor och kollat lite på sverige-ryssland matchen men nu fick jag inte behålla TV:n för phlippen ska spela tv-spel tyckte han. Det är tydligen väldigt roligt för han ropar ut lite "Yes" "Shit" "Ja, jag leder" "Nej" och så vidare och så vidare.

I morse när jag cyklade till donken snöa det massor. Jag kunde inte se någonting så jag blev nästan överkörd (lite överdrift) men i alla fall. När jag kom fram var det ingen som hade något medlidande för mig utan jag fick bara ett "Ha, nu kan du inte åka bil till jobbet längre va!" Så det kändes lite surt.

Nu är min balklänning på posten. Hoppas hoppas verkligen att den passar henne som ska få den för jag behöver verkligen pengarna och jag orkar inte med allt med himla mått och hur kan man beskriva färgen och massa. Det var en som ringde för kanske en kvart sen och var intresserad men jag hade ju redan skeppat iväg den så det gick ju inte. Så jag hoppas att hon vill ha den annars får jag väl ringa till den som ringde och säga att den finns kvar ändå. Men det skulle vara skönt att slippa hålla på att ha det att tänka på. Även om jag helst av allt skulle vilja behålla den för mig själv har jag inte riktigt plats för det och 2800 kronor sitter inte helt fel när man precis har flyttat och gjorde slut på alla sina pengar igår. Så återigen får Philip försörja mig. Men han är ganska bra på det faktiskt. :)

Hoppas Hunnsing mår lite bra i helgen så vi kan ses. Det var ett tag sen nu och jag saknar henne..

Men nu ska jag gå och packa upp lite mer.

puss och godnatt

Kommentarer
Postat av: Emma

Så mysigt ni verkar ha det i eran lägenhet. Det ska bli roligt att se hur ni har det när vi kommer och hälsar på VECKA 11 :D

2009-02-07 @ 14:47:23
URL: http://emmasol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0