home alone

Det snöar ute. Eller regnsnöar eller nått annat äckligt usch väder. Jag sitter hemma framför tvn och kollar på Ocean's twelve. Den är väl inte en höjdar-film men duger som tidsfördriv. Philip är ute och hänger på 55:an så jag är hemma ensam. Det är faktiskt ganska skönt. Tänkte att jag kanske skulle packa upp min sista låda, men det är så mycket småpryttel och grejer där som jag inte vet var jag ska göra av så det blir nog inte så.

Idag har jag jobbat i 10 timmar i konstant och totalt kaos. Verkligen. Men jag härdade ut vilsen i kassan som jag är. Hann inte tänka efter en enda sekund så när jag fick gå på rast vid 3 (då hade jag stått och varit trevlig mot alla i 4 timmar) var jag så trött och helt jätte svettig och bara slut kunde jag tänka och inse att
1: jag var megahungrig hade inte ätit sen tio och då bara en cheese
2: jag var superkissnödig.
Man har liksom inte tid att känna efter för man kan ju inte springa iväg i 3 minuter för att kissa, det går liksom inte. Men allt som allt gick det faktiskt bra. Och Lina tyckte att jag var duktig i kassan så det kändes underbart. Efter två dagar och jag har redan fått kläm på det. Nu är det bara hastigheten som jag ska jobba lite på men det kommer efterhand precis som den gjorde när jag var i köket.

Imorgon ska Philip och jag utforska tvättstugan. Det är välbehövligt för jag har inget att ta på mig. Som tur är så har jag arbetskläder för annars hade det inte varit så bra. Tyvärr är mina strumpor slut men jag får väl ta Philips, han har typ 7 miljoner..


Men nu ska jag gå och städa lite.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0