ledig dag!

Var ledig idag. Vaknade av Philips väckarklocka som ringde 20 över 6 och kunde sedan inte somna om ordentligt. Vaknade igen kvart över 8 och gick upp och gjorde mig lite te och macka till frulle. Mami kom hit vid 9 och vi mätte lite fönster och grejer en åkte vi till stada för att kolla massa saker att köpa till lägenheten. Var på Clas Ohlson och inhandlade många finfina saker bland annat en jättefin badrumsmatta som slänger IKEA:s badrumsmattor i väggen. Köpte också en visp och muffinsform och lite annat smått och gott.

Vi gick vidare till Åhléns och där köpte vi faktiskt inte så mycket. Ett duschdraperi med fiskar på och sen sånna där saker man har på plattorna på spisen. Mycket fint blev det faktiskt. Och jag är nöjd. Philip är väl kanske inte lika nöjd över att jag har gjort slut på massa pengar men jag tror han tyckte att det blev bra i alla fall.

Sen köpte jag lite te och grejer och hittade en jättefin kaffeburk som jag ska ge till Philip nån gång. Vi tog en snabbislunch på Wayne´s och Tomas Surovy kom in med sin flickvän och satte sig på bordet bredvid oss så det var lite coolt.

Tripp till lägenheten och hämtade mamis mobil som hon glömde och lämnade diverse påsar. Ut till bilen igen och sedan iväg till IKEA. Där började det mycket bra med najsiga kuddar till Mami. Vi kollade lite på möbler och sånt som vi kanske kan köpa nån gång och sådär. Vi behövde två gula kassar och de blev fulla. Sen kom vi ner på nedervåningen och vi plockade på oss lite av varje..Fyllde en vagn innan vi ens hade kommit till tygerna som var den verkliga anledningen till att vi var där. Vi skulle kolla på gardintyger och skynken till garderoben/klädkammaren. Hittade många finfina tyger och vi köpte till alla fönstrena men inte till garderoben för det var slut förtillfället så det får bli en annan gång. Köpte diskställ och lite galgar och rullgardin också. Så det blev mycket bra saker faktiskt och Philip är inte arg för något av det. Jag trodde ett tag att han skulle få flippen och gå i taket och allt annat för att jag hade köpt så mycket saker men det gjorde han inte. Dessutom var jag väldigt noga med att bara köpa bra, billiga och nödvändiga saker faktiskt. Jag tänkte otroligt mycket (för att vara jag) på ekonomin..

Kanske inte så roligt att läsa så detaljerat om det här men jag kände att nån kanske var intresserad. Allt är snart uppackat och då ska jag ta lite kort och lägga upp så alla kan se hur den ser ut.

PUSSPUSS

Kommentarer
Postat av: maria

jag läser gärna om tékoppar och mönster på tyger och annat som kan anses vara 'ointressant'. jag har ju inte mycket till liv så, haha!



jo, jag var inne och kollade på bus4you också och det verkar ju onekligen smidigt. problemet är bara att bussen inte är i gbg förän 19:45 och sen tar det ytterligare nån timme hem till stan så det blir liksom lite sent. tror emma har prov dagen efter nämligen! men vi får kolla på det! :)

2009-02-05 @ 12:57:40
URL: http://huddleformation.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0