19 dagar kvar till vuxenlivet

Okej, om 19 dagar flyttar jag hemifrån...(hjälp!) Känns väldigt oförutsägbart och overkligt. Jag ska på egen hand (har visserligen starke adolf (Philip) vid min sida) men ändå...ska klara mig själv...

Det ska bli väldigt kul! Kommer kännas bra att klara sig själv. Men usch vad mycket saker man ska tänka på....Köpa mat, försäkring och massa grejer.

Philip och jag var på Ö&B igår och inhandlade diverse saker såsom rengöringsmedel, skärbräda, osthyvel och konservöppnare...Fanns en väldigt snygg blå tvättkorg för klipppris endast 49 :- så den köpte vi också...

Det inhandlades också tvättmedel (både vit och kulör), sköljmedel, maskindiskmedel och spolglans till diskmaskinen.
det är vuxenpoäng på hög nivå..

I söndags inköptes även sängen. Det var väldigt snabbt kirrat. Åkte till IKEA med släpkärra och allt, gick in och pratade med en tant som skrev ut lite papper..I väg till tag-själv-lagret och hämta 8 björk ben i 20 cm längd, samt en 180 cm l¨ng och 17 kilo tung bäddmadrass....

Sedan bar det iväg till kassan där det visade sig att vi fick 750 :- rabatt pga ett erbjudande. Och sedan till stora lagret där vi hämtade våra underbara sängar. Ska bli mysigt att sova första natten i dem. För det innebär att Philip och jag bor för oss själva, utan föräldrar eller syskon eller någon annan att ta hänsyn till....Också då har det kommit till stadiet då Philip och jag har blivit sambo.....Om inte det är vuxenpoäng så vad är det??

En annan härlig nyhet är att jag kommer få 2 löneförhöjningar det här året...Först när jag fyller 20 och sedan i maj då restaurangavtalet uppgraderas..Känns fantastiskt...Nu jobbar jag på så mycket jag bara kan. Måste ha mycket pengar nu när vi ska flytta. Dessutom har jag inte så många timmar i januari och februari så jag hoppas att jag kan ta några extra tider...

Annars händer det inte så mycket. Hoppas Hanna och jag kan få till det och träffas i helgen kanske...Det var trevligt sist i fredags...Vi gjorde exklusiv tomatsoppa tills Viggen kom hem och sen anlände även Freddie och vi tittade på Lets Dance...Det var en mysig afton.

Nu ska jag fundera över vad jag kan packa ner i lådor i förväg så jag inte behöver göra allt på en gång.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0